Úgysem hiszed el, pedig így van. A közlekedési lámpák működéséért az autósok felelnek. Ha ők nem jelentik be a lámpa hibáját, akkor csak a szerencsén múlik, hogy azt mikor hárítják el az erre illetékesek.
A Legyen ön is milliomos című vetélkedőben akár az 50 millió forintos kérdés is lehetne: kinek a feladata a közlekedési lámpák megjavítása? Hogy hívják ezt a céget? Én most elárulom Neked, de csak akkor, ha megígéred, hogy ha ezzel nyered meg az 50 milliót, akkor nem feledkezel el rólam és a nyeremény két százalékát átutalod nekem:) Köszi! Szóval a Vilati nevű cégnek a feladata Budapesten a hibás közlekedési lámpák kijavítása. A pontos név, amit Vágó úr is kér majd a vetélkedőben: Vilati-Signalbau Huber Forgalomtechnika Kft. Telefonszámok: 431-3999/950 és 431-3958
Miközben az illetékesek után nyomoztam, eljutottam a Fővárosi Önkormányzat Közlekedésügyi Főosztályára, vagy valami hasonló nevű részlegre, ahol egy ember részletesen elmagyarázta nekem a Vilatival kötött szerződés lényegét: a Vilatinak a hibabejelentés után két órán beül meg kell javítania az elromlott lámpát. Ha nincs hibabejelentés, nem kell csinálnia semmit. És a Fővárosi Önkormányzat szerint ez egy remek szerződés. És tudod miből áll a hibajavítás? Felhívod a Vilatit, ha szerencséd van, beszélsz egy emberrel, ha nem, akkor az üzenetrögzítő jelentkezik. (A rögzítőre el kell mondani hol van a hiba és ha időben meghallgatják, akkor intézkednek.) Ha az emberrel beszélsz, akkor ő a számítógépén megnézi azt a kereszteződést, amellyel kapcsolatban jelezted a hibát, kattint kettőt a gépén, majd megköszöni a jelzést és annyit válaszol, hogy a hibát elhárította. Megtudtam, a hibák több mint 90 százaléka ilyen jellegű, nem kell kimenni, semmit nem kell csinálni, csak a számítógépen kattintani kettőt. Gondolom beírja, hogy "lámpa működj!". Ha nem szólnak neki, akkor nem kell csinálnia semmit, teljesíti, ami a fővárossal kötött szerződésben szerepel. De szeretnék egy ilyen helyen dolgozni! És emberünknek nem jut eszébe esetleg ránézni a gépére és önszorgalomból kiiktatni néhány hibát. Amikor ezt felvetettem, az önkormányzat embere nem is értette, mit akarok. Szívesen lennék a Vilati alkalmazottja: benn henyélnék egész nap, ha valaki felhív, akkor magamban elküldöm a K..anyjába, fél perc alatt kijavítom a hibát és chatelek tovább a haverokkal, vagy ücsörgök a büfében. Hogy én miért nem tudok ilyen állást találni? Ja, és persze hétvégén a Vilati elérhetetlen. Ki kell pihenni az egész heti fáradalmakat, teljesen érthető. Van ugyan valamilyen központi ügyeleti szám, ami állítólag éjjel-nappal, még hétvégén is hívható. Nem próbáltam ki, de nincsenek illúzióim.
Az egész Vilati-sztori azért jutott eszembe, mert négy napig sárgán villogott a lámpa Pesterzsébeten a Helsinki úton a csepeli átjáró előtti kereszteződésben. Engem nem zavart, mert a Helsinki úton mentem, de aki ki akart kanyarodni, annak nem volt könnyű dolga. A kereszteződés négy napig volt életveszélyes, mert a sok hülye autós közül egynek sem jutott eszébe felhívni a Vilatit. Tényleg, szégyelljük magunkat, a kutya mindenit!
Egyébként a közlekedési osztály munkatársa azt is elmondta, hogy az a kereszteződés, amely ki van táblázva, tehát jelölik, hogy kinek van elsőbbsége, az akkor sem életveszélyes, amikor nem működik a lámpa, mert az autósok pontosan tudják, mit kell ilyenkor tenniük, hiszen tájékoztatják őket a táblák. Megkérdeztem az embertől, hogy vezetett-e már autót, vagy őt helikopter, esetleg sofőr viszi szirénázó kocsival dolgozni? Azt hittem, viccel, amikor ezt a hülyeséget mondja. De komolyan gondolta és megsértődött a felvetésemen. Kikérte magának. Szóval drága autósok, ha sárgán villog a lámpa, akkor azonnal tárcsázni a Vilatit, addig pedig nem idegeskedni, a közlekedési táblák segítenek és megvédenek.